donderdag 12 juli 2012

Nathalie Meskens als sexy advocate Danni Lowinski in De Laatste Show


Nathalie Meskens als sexy advocate Danni Lowinski in De Laatste Show.


Het is dinsdag, dus Jan Mulder rijdt weer het hele eind van Groningen naar 'de Laatste show'-studio. Gewoon omdat hij dat tof vindt, of misschien wel voor Nathalie Meskens. Zita Swoon Group zorgt nog steeds voor de muziek. Zij krijgen het gezelschap van Wannes Cappelle, alias Het Zesde Metaal. Die heeft met Ploegsteert een heel mooie nieuwe plaat gemaakt.


Actrice Nathalie Meskens komt ook. Zij komt de nieuwe vtm-reeks Danni Lowinski voorstellen. En verder heeft De laatste show ook 'Freek de Jonge' te gast. Hij komt binnenkort een aantal keer in België optreden met Neven, een voorstelling waarin we de hele familie De Jonge beter leren kennen.

Nathalie Meskens (29) ging díep in het rood voor haar rol van wulpse advocate in de fictiereeks 'Danni Lowinski'. Niet alleen qua lippenstift, maar ook fysiek: 'Eén keer heb ik moeten kotsen op de set'.

Pinten drinken, boeren laten, zwaaien met de middelvinger, haar slip uit haar bilspleet halen: Nathalie Meskens doet de advocatuur alle eer aan met haar rol in Danni Lowinski, de fictiereeks waarin ze een flamboyante kapster speelt die haar diploma haalt als advocate en in een shoppingcenter klanten ronselt aan het ongebruikelijke tarief van één euro per minuut. Wie de reeks vanaf 1 maart op VTM volgt, zal merken dat Nathalie Meskens zo goed als constant in beeld komt: slechts zes scènes zijn zonder haar gedraaid. Meskens komt niet alleen veel in beeld, ze loopt vaak meer níet dan wel gekleed: haar personage Danni zweert bij diepe decolletés en korte rokjes.

Omdat ze zo vreselijk en vleselijk vaak in beeld komt, moest Nathalie Meskens erg diep gaan voor haar rol. 'Dit is absoluut de zwaarste rol die ik heb gespeeld. Het was vijf maanden non-stop werken, 's morgens als eerste in de schmink en 's avonds als laatste eruit. Voor de ploeg zat de draaidag er dan op, ik moest 's avonds nog mijn teksten voor de volgende dag leren. Omdat ik in zo goed als elke scène speel, kon ik me ook niet echt veroorloven om ziek te zijn. Eén keer heb ik tussen mijn teksten door staan kotsen omdat ik buikgriep had. Ik hou mijn hart vast voor het geluid van mijn stem in die scènes, maar wellicht hebben ze dat met de techniek mooi weggewerkt.

Nathalie Meskens: Ik geef toe dat het hard werken was, zeker omdat ik in het weekend ook nog eens opnames had voor Tegen de sterren op. Maar het was ongelooflijk leuk zo'n volks figuur te mogen spelen. Na de laatste draaidag hebben alle meisjes van de ploeg zich trouwens verkleed als Danni Lowinski. Nu begrijpen we waarom jij tussen de opnames door een badjas droeg, zeiden ze: als je zó schaars gekleed loopt, wórd je dat personage vanzelf'.

Om het personage van de extroverte ex-kapster extra in de verf te zetten, kwam Nathalie Meskens een paar kilo's bij. 'Die Danni is een vrouw zonder complexen, dus laat ze veel van haar lijf zien, ze geeft zich helemaal bloot. Ik wou er geen advocate zoals in de film Legally blonde van maken, een mager ding met een perfect figuur. Danni Lowinski vindt haar eigen lijf leuk en ligt niet wakker van een vetrol. Godzijdank, denk ik dan: we zien al genoeg 'perfecte' vrouwen op televisie.

Nathalie Meskens: Die extra kilo's ben ik vorige zomer beginnen kweken, ik heb echt super veel gesnoept. Ik ben me echt te buiten gegaan aan pannenkoeken. Dat was fantastisch: ik kon me niet meer herinneren hoelang dàt geleden was. Die extra kilo's vielen trouwens in de smaak van Jeroen Van Dyck, haar man met wie ze in 'David' speelde. Hij vond het mooi, dat beetje meer'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten